Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin ulaşım altyapısındaki gelişmeleri değerlendirdi. Yolların medeniyetin temel taşı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, sağlıklı yol ağının önemine dikkat çekti. 2024 yılında 357 kilometrelik yol yapımını (70 kilometresi otoyol) tamamladıklarını, yol standartlarını yükselttiklerini açıkladı. Yoğun trafik bölgelerinde sürücü konforunu artırmak için 860 kilometrelik bitümlü sıcak karışım kaplama çalışması gerçekleştirdiklerini belirtti. Ayrıca, 17 tünel ve 146 köprü-viyadük inşa ettiklerini de ekledi. Bu çalışmalar, Türkiye'nin ulaşım ağını daha güvenli ve verimli hale getirmeyi amaçlıyor.

HGS ve SGS Sistemlerinin Yaygınlaştırılması

Bakan Uraloğlu, Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Serbest Geçiş Sistemi (SGS)'nin yaygınlaştırılmasının önemini vurguladı. 2012'den beri faaliyet gösteren HGS'nin tüm otoyol ve köprülerde hizmet verdiğini, engelsiz geçiş ve otomatik ücret tahsilatı gibi avantajlar sağladığını söyledi. Sistemin, trafik akışını iyileştirdiğini ve uzun kullanım ömrüne sahip olduğunu belirtti. HGS'nin otoyollarda yaygınlaştırılmasına yönelik yatırımların devam ettiğini açıkladı. Şu anda 270 HGS giriş ve 323 çıkış gişesi hizmet veriyor. Geçen yıl HGS, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler köprüleri ile otoyollarda toplam 529 milyon 891 bin 855 kez kullanıldı.

HGS Kullanım Rakamları

Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler köprülerinde HGS 146 milyon 685 bin 339 kez kullanılırken, otoyollarda bu rakam 383 milyon 206 bin 516'ya ulaştı. Bu rakamlar, sistemin ne kadar yaygın ve etkili bir şekilde kullanıldığını gösteriyor. Sistemin sürekli geliştirilmesi ve daha fazla noktaya yayılması planlanıyor. Vatandaşların daha hızlı ve konforlu bir yolculuk deneyimi yaşaması hedefleniyor.

SGS Sisteminin Avantajları

Bakan, Serbest Geçiş Sistemi (SGS) ile ücret toplama noktalarında şerit seçme zorunluluğunun ortadan kalktığını ve araçların normal trafik akışında ücretlendirildiğini belirtti. FSM ve 15 Temmuz Şehitler köprüleri başta olmak üzere birçok otoyol gişesinde SGS'nin uygulandığını açıkladı. Bu sistem, yoğun trafik saatlerinde geçiş sürelerini kısalttığı ve trafik akışını düzenlediği için önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor. SGS'nin yaygınlaştırılmasıyla birlikte, sürücüler daha az bekleme süresiyle karşılaşacak ve yolculukları daha akıcı hale gelecektir. Bu sayede hem zaman hem de yakıt tasarrufu sağlanacaktır.